Gewoon de week door 35 en 36: weer naar school en aan het werk

Pff lastig hoor, om weer een goed ritme te vinden. Met de weekoverzichten loopt ’t behoorlijk achter en dus deze week nog één keer een dubbel weekoverzicht. Ik kijk nog even met je terug op onze laatste dagen in Engeland en het einde van onze vakantie. Inmiddels zit de eerste schoolweek er ook al weer op, en het gaat in stoomtreinvaart allemaal weer door. Zonder camera lastig om elke dag foto’s te maken, maar ik heb mijn best gedaan! Ben je klaar voor de foto’s van Gewoon de week door 35 en 36?

Maandag 1

We hebben een heerlijk rustig dagje ingepland vandaag in Allonby. We wandelen nog heerlijk langs het strand, gewoon omdat het kan.

Kijk dan, dit uitzicht verveelt toch never nooit!

Even wat filters aan het proberen op mijn telefoon :-).

En deze foto deelde ik al op Instagram, haha. Mijn witte schoenen passen zo mooi bij mijn gele jas (wat dan weer mijn souvenir is).

Dat strand blijft Lize ook fascineren, helemaal met het prachtige zeeglas dat overal te vinden is.

Met de zonsondergang had ik wederom wat pech: elke keer als de zon heel mooi was, waren er flinke wolken op de horizon. En dan was ik weer te laat :-(. Toch was de lucht nog steeds prachtig om te zien, met al die kleuren.

Dinsdag 1

Onze laatste vakantiedag alweer. Vanavond vertrekt onze boot uit Newcastle en we hebben de hele dag om de trip van zo’n 180 kilometer af te leggen. Ik wilde nog heel graag langs Hadrian’s Wall rijden, en dat gingen we dus doen. Overal zijn prachtige plekken waar nog stukken muur te bekijken zijn.

En het uitzicht overal is prachtig! Zo’n mooie groene lappendeken die op de aarde ligt.

Lize en Pepijn vonden het in ieder geval erg interessant om over de muur te lopen.

Alleen maar mooie plekken onderweg, nog echt even genieten zo op onze laatste vakantiedag.

Als ik dan aan Pepijn vraag of hij even wil kijken, begint hij heel hard met zijn hoofd te schudden. Dat levert dus dit soort plaatje op…

Lize vond die trappetjes verschrikkelijk interessant. Als ze later groot (groter) is, wil ze zeker een keer gaan wandelen!

Mijn lieve fotomodellen met hun knuffels: onafscheidelijk!

En ’s avonds is het weer groot feest op de boot. Het slapen ging Lize en Pepijn heel goed af, Ton en ik hebben een mindere nacht gehad. Laten we het zo omschrijven dat we veel hebben meegekregen van de tijd aan boord :-).

Woensdag 1

Woensdag maakte ik maar 1 foto, en dat was van het moment dat we de boot af reden. Wij stonden tussen allemaal TVR’s en dat gaf een boel kabaal! Maar prachtig om te zien.

Donderdag 1

Donderdag mag ik direct weer werken en tot groot plezier van Lize en Pepijn kom ik hier een ‘henry’ tegen. Voelde toch weer even als vakantie, ook al was deze niet roze.

Vrijdag 1

Vrijdag zit ik weer bij de huisarts voor mijn volgende B12 injectie. Vanaf nu 2 keer per week tot de voorraad op is. Yay.

Zaterdag 1

Zaterdag is eigenlijk de leukste dag van de maand, want Ton is jarig. Daar zijn we zo druk mee dat ik helemaal geen foto’s maak.

Zondag 1

Zondag vieren we de verjaardag nog met mijn ouders en mijn zusje (en haar gezin). Lize vindt het zo leuk dat ze een nichtje heeft, en lieve Benthe vindt Lize minstens zo leuk <3.

Maandag 2, Dinsdag 2 en Woensdag 2

Poh, wat een saaie dagen zeg, ik maakte op geen enkele dag een foto. Het werken deze week is ook wat anders, omdat mijn ouders met vakantie gaan. Daarnaast moet ik zelf best behoorlijk in het ritme komen, zo na de vakantie.

Donderdag 2

Donderdag begin ik de dag in het ziekenhuis bij de Dermatoloog. Ik heb al tijden een plekje eczeem in mijn gezicht wat maar niet weg gaat. Het is de laatste weken flink erger geworden en ik krijg weer een nieuwe crème voorgeschreven die ik een paar weken moet proberen. We zullen zien of het dan nu eindelijk minder wordt.

Vrijdag 2

Vrijdag werk ik de halve dag en voordat we Pepijn ophalen, laten we Dibbes (de hond van mijn zusje Margot) nog even uit. Die is he-le-maal blij dat we komen wandelen en gaat dus graag met ons mee.

Ik maakte nog even deze selfie met Lize. We dragen beiden dezelfde jurk en Lize is helemaal blij dat we eindelijk kunnen twinnen. Het jurkje is trouwens van Je m’appelle.

Ah deze foto <3 <3. Margot heeft een puffin gehaakt en als ik ‘m aan Pepijn geef knuffelt hij er zo schattig mee. ’s Avonds gaat hij zelfs mee naar bed. Dikke vette liefde dus.

Zaterdag 2

Zaterdagnacht vliegt de stroom er uit en sinds onze vakantie was dat al een paar keer gebeurd. We vermoedden dat het in de ketel zat en nu blijkt dat ook zo te zijn. Dat betekent geen warm water. Er zou een monteur van de energiewacht komen, en het wachten duurde tot zo’n beetje 3 uur ’s middags. Toen die arme man na 2 uur ploeteren geen oplossing had, waren we allemaal zo gaar van het wachten, dat we naar Ikea zijn gevlucht (hihi). Daar deed ik nog wat leuke inspiratie op, waaronder deze prachtige tafel (die we later nog in een tintje lichter tegenkwamen, ook mooi!).

We besloten ook maar te blijven eten, aangezien Ton een volleybalwedstrijd had en nog niet thuis was. Deze meneer at niet echt, maar hij tankte wel twee flesjes fristi. Die dan weer prachtig kleurden bij zijn nagellak. Dat dan weer wel.

Overal in de winkel zagen we deze mooie grote theeglazen. Ik hou heel erg van dit formaat, en van de simpelheid van het ontwerp zeg maar. Het is dat ik al een paar DE glazen in de kast heb staan, maar anders mochten deze zo mee!

Zitten we beneden voor een ijsje, zegt dat kleine meisje: ik wil nog een broodje worst! Dus ik zei: ga maar halen. En kijk haar staan, centjes mee en gewoon helemaal zelf geregeld. Ik was enorm trots, dat snap je wel!

Zondag 2

Omdat we nog steeds geen warm water hebben, beginnen we de dag in het zwembad. Kunnen we in ieder geval douchen, haha. Daarna chillen we thuis even en vervolgens vertrekken we naar de kermis. Omdat Pepijn nog te jong is, mag hij niet alleen in sommige attracties. En zo zaten we samen in de vliegende olifantjes.

Ik vond de kermis eigenlijk niet zo heel groot deze keer, maar gelukkig vonden Lize en Pepijn het erg leuk. Na de kermis weer naar huis en op tijd naar bed, want maandag begint de school gewoon weer!

Nog steeds geen warm water in huis, maar as we speak (maandagavond) is het gelukkig allemaal opgelost. Ik kan je vertellen dat ik echt heeeel blij ben dat we weer warm water hebben hoor. Dat douchen is nog tot daar aan toe (lekker camping-gevoel, douchen bij mijn ouders), maar dat je in de keuken geen warm water uit de kraan hebt is ontzettend frustrerend. Hopelijk kunnen we nu weer jaren vooruit (zonder ellende!).

En zo komt er ook weer een einde aan Gewoon de week door 35 + 36. Vanaf komende week probeer ik het weer een beetje bij te houden, want die fotodagboeken worden wel bommetje vol zo!

Zit jij al weer helemaal in het school- en/of werk-ritme? Ik moet er nog steeds aan wennen dat we weer iets ‘moeten’ in de ochtend.