Persoonlijk

Pad Thai à la Rens!

pad thai

Op de website van Rens Kroes legt Rens uit hoe je een lekkere pad thai kunt maken.

Toen ik hoorde welke ingrediënten ze gebruikte, dacht ik: dit is een recept dat past in Fase 3 van het metabolismedieet! In het filmpje wordt niet precies verteld hoeveel er van alles wordt gebruikt, dus daar heb ik een beetje mijn eigen draai aan gegeven.

Pad thai is een Thais gerecht, en deze variant is er een met extra veel groente. Het is heel makkelijk om te maken!

Wat heb je nodig:

1

– kipfilet (het oorspronkelijke recept is met tofu, maar dat wilde ik niet proberen)

– bruine rijstnoedels voor 2 personen (meestal zijn de porties opgedeeld: dus 2 nestjes, of 2 pakjes stengels met zo’n papiertje erom).

– ongeveer een halve rode kool

– 1 rode paprika

– restjes spinazie (gesneden)

– half bakje champignons

– 1 rode ui

– een half zakje wortelen

– 2 teentjes knoflook

– theelepel gemberpoeder

– theelepel kurkuma (geelwortelpoeder)

– 2 theelepels bouillonpoeder

– een limoen

– 4 eetlepels amandelpasta (of andere notenpasta, ik probeer de volgende keer een mix)

– 2 eetlepels sojasaus

– steviadruppels (of poeder, in het recept van Rens wordt honing gebruikt, maar dat past niet in het metabolismedieet)

– beetje verse koriander

– wat taugé

– sesamzaadjes

– olie om in te bakken (ik heb in fase 3 toch stiekem kokosolie gebruikt…)

Snijd de kipfilet in kleine blokjes. Zet het even aan de kant.

Snijd de rode kool zodat je dunne reepjes krijgt. Snijd ook de paprika en de champignons in kleine stukjes. Ik heb zelf de wortel even in de de hakker van de staafmixer gedaan, zodat het echt kleine stukjes werden. Snijd de spinazie zodat de bladeren wat kleiner zijn.

Snipper de ui (doe ik zelf altijd in de hakker van de staafmixer) en hou de knoflookpers bij de hand.

2

Ik heb zelf onderstaande rijstnoedels gebruikt. Er zijn ook nog andere merken te koop.

Kook de noedels volgens de verpakking.

3

Bak in een grote koekenpan of wok de ui en de knoflook even aan. Gooi vervolgens de kipfilet erbij.

Als de kip wit begint te worden kun je alle overige groente toevoegen. Niet schrikken, de pan zit dan behoorlijk vol!

4

Maak ondertussen de ‘saus’: Knijp de limoen uit in een schaaltje.

Voeg hier notenpasta, sojasaus en steviadruppels (naar behoefte, even proeven) aan toe.

Als de groenten een beetje geslonken zijn, kunnen de specerijen (geelwortelpoeder, bouillonpoeder en gemberpoeder) erbij en voeg je ook het notenmengsel toe.

5

Als alles goed gemengd is, kunnen de noodles er bij.

6

Goed doorroeren en als laatste kan de koriander en de taugé toegevoegd worden.

pad thai

Nadat je een portie hebt opgediend kun je nog wat sesamzaadjes voor de smaak toevoegen.

Eet smakelijk!

Bij ons wordt dit gerecht inmiddels vaker gemaakt en we blijven het lekker vinden! Mijn dochter van 2,5 vindt deze noodles overigens ook erg lekker.

xx
Loes

1 Comment

Leave a Reply